Reisverslagen

Hieronder kan je een overzicht vinden van de reisverslagen die we in de loop van de jaren gemaakt hebben.
Door met je linker muisknop te klikken op de titel-balk van een land/reisverslag, krijg je een korte beschrijving te zien. Daarin kan je vervolgens ook doorklikken naar onze website met het complete reisverslag en alle foto's.
Veel lees- en kijkplezier!

Tanzania en Zanzibar - oktober 2015

Zonsopkomst op de Serengeti Tanzania en Zanzibar, oktober 2015

Afrika, het blijft ons steeds weer trekken. Tijdens een safari op zoek naar leeuwen, cheeta's en luipaarden, olifanten die ineens vanachter een bosje tevoorschijn komen, een giraf die statig en gracieus langs komt schrijden - we hadden er weer zin in!

Op safari in Tanzania

Dit keer besloten we om naar Tanzania te gaan. We hadden er geen vertrouwen in dat dit een bestemming is om helemaal op eigen houtje te organiseren en reizen. Dus kozen we ervoor een geheel verzorgde safari-reis te boeken. Incl. nog een paar dagen strand op Zanzibar.

Cheeta op een boomstam in de Serengeti De keuze viel op een reis naar de noordelijke natuurparken, omdat die makkelijk(er) bereikbaar zijn. En omdat die ook in wat kortere tijd (we wilden niet meer dan 2 weken weg zijn) allemaal te bereizen zijn.

Vliegen naar Kilimanjaro Airport, dan 9 dagen safari naar o.a. de Serengeti en de Ngorongoro krater, dan vliegen naar Zanzibar en daar 5 dagen bijkomen van de saari en genieten van het niets doen aan het strand en zwembad. daar

Veel plezier weer met ons verslag en de foto's!
Carin uitkijkend over de azuurblauwe zee op Zanzibar
Klik hier om door te gaan naar ons Tanzania en Zanzibar 2015 reisverslag.

Noord-Spanje - april/mei 2015

De Flysch aan de noord-kust van Spanje Noord-Spanje, april/mei 2015

Noord-Spanje, niet een bestemming die je vaak langs hoort of ziet komen. Onterecht, hebben wij nu zelf ervaren!
Carin op de top van de Picos de Europa

De interesse om naar dit gebied te gaan kwam vooral door een artikel in het natuurtijdschrift Roots en door de foto's van topfotograaf Theo Bosboom. Zo lazen en zagen we dat het een gebied is met prachtige ruige kusten. Maar ook het binnenland is met het berggebied "Picos de Europa" en het grote Rioja wijngebied erg interessant.
Tel daar bij op dat ook de stad Bilbao daar ligt, met o.a. zijn bijzondere Guggenheim museum, en zo blijkt dit bij ons onbekende gebied ineens zeer de moeite waard te zijn.
Niet voor een lange zomervakantie, wel voor een heerlijke voorjaarsvakantie van 15 dagen!

Veel plezier weer met ons verslag en de foto's!
Guggenheim museum in Bilbao
Klik hier om door te gaan naar ons Noord-Spanje 2015 reisverslag.

USA / De Verenigde Staten / Amerika - juli 2014

USA - Met de camper bij Monument Valley (foto: (c) Wouter van de Weerd) USA, juli 2014

Precies 10 jaar na onze laatste vakantie naar de Verenigde Staten begon het weer te kriebelen.
Lekker zelfstandig in een camper rondtrekken, veel in de natuur zijn, en mooie landschappen gaan zien, dat leek ons wel weer wat.
Na onze compleet georganiseerde vakantie naar Madagaskar hadden we daar erg veel zin in.
Ook wilden we heel graag nog eens naar The Wave, een bijzonder natuurgebied/landschap ergens tussen Page en Kanab.

Jammer genoeg bleek in maart dat onze loting voor The Wave niets had opgeleverd, maar intussen hadden we al wel onze reis in dat gebied gepland.
USA - White Pocket (foto: (c) Wouter van de Weerd) Aankomst in Phoenix, terug vliegen vanaf Las Vegas, en daartussenin 3 weken rondtrekken met camper en auto.
Tja, ook een auto, want je mag met een camper niet naar Death Valley, en daar wilden we dit keer ook echt eens (langer) naar toe.

Wij hebben een rondreis tegen de klok in gemaakt, waarbij we ons vooral gericht hebben op de vele kleinere, onbekendere natuurparken en -gebieden.

Veel plezier weer met lezen en fotos kijken, en hopelijk heb je wat aan onze tips en links naar andere sites.

Klik hier om door te gaan naar ons USA 2014 reisverslag.

Madagaskar - juli/augustus 2013

Madagaskar - zonsondergang bij Baobab Allee (foto: (c) Wouter van de Weerd) Madagaskar, juli/augustus 2013

Het land van de lemuren, kameleons, schittende landschappen en andere prachtige natuur: Madagaskar.
Maar ook het land van de armoede, bomenkap en natuurvernietiging.
Kortom, het werd de hoogste tijd dat we hier zelf eens naar toe zouden gaan, om de natuurpracht nog te kunnen meemaken nu het nog kan.

Madagaskar - Indri Indri (foto: (c) Wouter van de Weerd) Een vakantie naar Madagaskar is alleen voor 'gevordere' reizigers, die er voldoende tijd en moeite in willen steken, op eigen gelegenheid te organiseren. Zelf boeken via Internet kan je eigenlijk wel vergeten, en zelf met een huurauto rondrijden is ook niet echt aan te raden.

Dit keer hebben we dus de SNP onze gehele reis laten regelen. Een rondreis van in totaal 25 dagen, met privé auto en chauffeur.
Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wel het geruststellende gevoel dat alles goed geregeld is, en dat je wel op eigen tempo dingen kan bekijken en meemaken.

Wij hebben een rondreis met de klok mee gemaakt, vanuit de hoofdstad Antananarivo, via de oostkust, naar het zuiden, en uiteindelijk naar de westkust en weer terug naar Tana.

Klik hier om door te gaan naar ons Madagaskar reisverslag.

Toscane en Umbrië - april/mei 2013

Toscane - Cipressen bij Val d'Orcia (foto: (c) Wouter van de Weerd) Toscane en Umbrië, april/mei 2013

Voorjaarsvakantie, en dit jaar waren we echt toe aan wat zon.
Wouter wilde altijd nog eens naar Toscane, om daar de typisch Toscaanse landschappen te fotograferen.
En verder leek het ons ook een prima bestemming om eens lekker te wandelen, luieren, uit eten te gaan en wat door de oude vestingstadjes te slenteren.

Doorkijkje in een Toscaans vestingstadje Van vrijdag 26 april t/m maandag 6 mei zijn we dus naar zuidelijk Toscane en Umbrië gegaan.
Met het vliegtuig vliegend op Rome (was het gunstigst qua vliegtijden en prijzen), en daarna met een huurauto naar het noorden.
We hebben eerst 4 nachten in Pienza overnacht, dit is echt het deel met de typisch Toscaanse landschappen. Daarna 4 nachten bij het Lago Trasimeno in Passignano Sul Trasimeno, om daarvandaan uitstapjes in Umbrië te kunnen maken (zoals naar Perugia en Assisi). En daarna zijn we nog 2 nachten in Orvieto geweest.

Typisch Toscaans landschap Een reisverslag hebben we hier nog niet van kunnen maken.
Maar je kan al wel een flink aantal foto's bewonderen op de fotoblog website van Wouter.

Als het goed is komt er binnenkort nog wel een (kort) verslag binnenkort ook op deze website...!

Valencia - oktober 2012

Valencia - Plaza de la Virgen (foto: (c) Wouter van de Weerd) Velencia, oktober 2012

Na de redelijk koude vakantie op IJsland hadden we nog wel behoefte aan wat warmte en zon. En dus zijn we in herfstvakantie naar Valencia (Spanje) geweest.
Niet zo bekend als Barcelona, maar absoluut de moeite waard!
Net als Barcelona heeft het mooie musea, kan je er naar het strand, heerlijk tapas eten (op straat), op een terrasje mensen kijken, etc.

Van woensdag 17 oktober t/m maandag 22 oktober hebben we in een hotel in het centrum van de stad gezeten, en van daaruit heerlijk wandelend en met de bus de stad verkend.
Valencia - Hemisferico bij zonsondergang
We zijn naar diverse musea geweest, hebben een fiets-tour gemaakt (aanrader!), en zijn ook vooral veel bij het moderne Ciudad de las Artes y las Ciencias geweest.
Je kan daar nl. prima wat dagen doorbrengen: in het wetenschapsmuseum, een rondleiding door het operagebouw, de IMAX-bioscoop in de Hemisferico, het aquarium in de Oceanografic. En natuurlijk fotograferend.

Vooral dit nieuwe deel van Valencia was voor Wouter erg inspirerend, door de moderne en bijzondere architectuur van de architect Santiago Calatrava.
Zowel overdag als 's avonds in het donker is het de moeite waard om er te fotograferen. Valencia - Palacio de les Artes

Omdat we er zo kort zijn geweest, hebben we dit keer geen reisverslag gemaakt, en ook geen info en tips voor je.
Maar, een kleine selectie van de foto's van ons tripje staan hier op de fotografie-website van Wouter.

Daarnaast heeft Wouter ook een serie (abstracte) zwart-wit foto's van Ciudad de las Artes y las Ciencias op zijn fotografie-website geplaatst.

Reisverslag IJsland - juli/augustus 2012

IJsbrok op het zwarte lavastrand van ijsland (foto: (c) Wouter van de Weerd) IJsland, juli/augustus 2012

IJsland, het stond al enige jaren op het verlanglijstje van Wouter, vooral omdat het zo'n fotogeniek land lijkt te zijn.
Maar Carin hoefde niet zo nodig: "Het is wel onze zomervakantie, dus dan ga ik toch niet naar zo'n koud, nat en winderig eiland?!"

Enkele jaren zeuren en de belofte om dan in het voorjaar naar de warmte te gaan (Lesbos, zie ons andere verslag) heeft Carin echter uiteindelijk toch over de streep getrokken.

Van 19 juli t/m 3 augustus zijn we het eiland op eigen gelegenheid -tegen de klok in- rondgetrokken.
We hebben de vlucht zelf geboekt, zoals eigenlijk altijd.
Onze camper op IJsland Maar de camper hebben we bij reisorganisatie Askja geboekt. Daar kregen we vroegboekkorting (in december 2011). En we hadden zo wat meer financiële zekerheid. IJsland was -zeker toen nog- redelijk aan het opkrabbelen na alle financiële ellende. We wilden dus niet in december al het enorme bedrag gaan betalen, met de kans dat de verhuurder alsnog failliet zou gaan.

Kleurige solfatarenveld Uiteindelijk hebben we een schitterende vakantie gehad! Het grootste deel was het prachtig mooi weer, we hebben genoten van de prachtige landschappen, watervallen, ijsmeren, kleurige geothermische gebieden, enzovoorts.
En Wouter heeft geheugenkaarten vol schitterende foto's mee naar huis kunnen nemen!

Klik hier om door te gaan naar ons IJsland reisverslag.

Reisverslag Lesbos - april/mei 2012

Klaprozen op Lesbos Lesbos, april/mei 2012

Lesbos is één van de vele eilanden van Griekenland. En zelfs één van de grootste, maar ook één van de minder bekende/toeristische eilanden.
Het ligt ten noord-oosten van Athene, bijna tegen Turkije aan.

Vooral bij natuurliefhebbers en vogelaars is het eiland bekend en geliefd, na het bekijken van ons reisverslag snap je vast waarom ;-)

Omdat we dit keer maar 11 dagen zijn weggeweest (van zaterdag t/m dinsdag), is dit geen heel erg uitgebreid reisverslag geworden.

Steltkluut Maar uiteraard vind je wel alle bekende onderdelen terug: ons reisschema, een verslag per dag wat we gedaan, meegemaakt en gezien hebben.
En uiteraard weer veel foto's, die een goed sfeerbeeld van onze vakantie geven!

Klik hier om door te gaan naar onze website over Lesbos.

Reisverslag Noord-west Australië - juli 2011

Carin en onze camper in Australie Noord-west Australië, juli 2011

Vijf jaar geleden, in 2006, zijn we ook al naar Australië op vakantie gegaan, maar toen naar West-Australië. We trokken dat jaar van Broome naar Perth.
Begin dit jaar zagen we op tv het reisprogramma 3-op-reis waarin Dennis Storm van Broome naar Darwin ging via de Gibb River Road, en we waren meteen verkocht :-)

Dit jaar hebben we weer een 4wd campertje gehuurd, en zijn daarmee in 4 weken van Broome naar Darwin gereden. Een stukje via de Gibb River Road, maar daarna via de 'snelweg' omdat we ook erg graag naar de Bungle Bungles wilden gaan.
Zo hebben we de volgende route gevolgd: Broome, Broome Bird Observatory, Derby, Bell Gorge (King Leopold Ranges), Windjana Gorge, Tunnel Creek, Fitzroy Crossing, Geiki Gorge, Purnululu National Park (Bungle Bungles), Kununurra, Keep River National Park, Flora Nature Park, Mataranka, Elsey National Park, Nitmiluk National Park (Katherine Gorge), Litchfield National Park, Kakadu National Park, Mary River, Berry Springs, en uiteindelijk naar Darwin.

Onze vluchten hadden wij allemaal geboekt bij Qantas, maar wij vlogen met British Airways van Schiphol via London naar Hong Kong, vervolgens naar Melbourne en uiteindelijk met Qantas naar Broome. Totaal ruim 34 uur.
Terug vlogen we met eerst met JetStar van Darwin naar Singapore, en daarvandaan met British Airways naar London en vervolgens weer naar Schiphol.

Purnululu National Park - Bungle Bungles

Klik hier om door te gaan naar onze website over Noord-west Australië.

Reisverslag Fins Lapland - februari 2011

Sneeuwlandschap in Fins Lapland Fins Lapland, februari 2011

Vijf jaar geleden, in 2006, zijn we voor de eerste keer naar Fins Lapland geweest. En dat was erg goed bevallen!
Toen Wouter via zijn werk een leuke aanbieding kreeg om via Voigt Travel een reisje naar Lapland te boeken, was de knoop dus snel doorgehakt.

Dit keer gingen we wel naar een ander gebied/plaatsje, naar Iso Syöte. Dit is Finlands meest zuidelijke 'berg' met wintersport- en andere sneeuwsafari-mogelijkheden.
Wij vlogen rechtstreeks met Transavia van Schiphol naar Kuusamo, en werden daarvandaan met een busje naar het hotel/bungalow-complex gebracht (ruim een uur rijden).
En daar hadden wij weer een eigen bungalow, met keukentje, sauna en open haard.

Rendier in de sneeuw in Fins Lapland Omdat dit maar een weekje zijn weggeweest (van zondagmiddag t/m zondagavond) hebben we geen uitgebreid reisverslag gemaakt. Maar wel een overzichtje en korte beschrijving wat we allemaal gedaan hebben.
Vooral de foto's moeten dit keer een goed sfeerbeeld van onze vakantie geven!

Veel plezier dus met lezen en fotos kijken, en hopelijk heb je wat aan onze tips en links naar andere sites.

Klik hier om door te gaan naar onze website over Fins Lapland.

Reisverslag Noord-Argentinië, Noord-Chili en Paaseiland - zomer 2010

Carin in Noord-Argentinie Argentinië, Chili en Paaseiland: het was weer een flinke rondreis. Eerst naar Buenos Aires, daarna doorvliegen naar San Miquel de Tucuman in het noorden. Daar hebben we een auto gehuurd en zijn we een week rondgetrokken langs prachtige hotels, via Cafayette en Pumamarco naar Salta.
Vervolgens zijn we met de bus naar Noord-Chili gegaan, naar San Pedro de Atacama. Daar hebben we weer een auto gehuurd en zijn we twee weken gaan rondtrekken in het noorden van Chili. Via Calama, Iquique naar Arica. Vandaar door naar het echte hoge noorden, Putre. Daarvandaan maakten we uitstapjes naar Nationaal Park Lauca.
Vervolgens zijn we vanuit Arica naar Santiago gevlogen.
Om daarvandaan, als toetje, nog naar Paaseiland te vliegen om daar een kleine week vanuit een hotel met een autootje het eiland over te crossen en de Moai's te bewonderen.
En het was weer een super-vakantie!

Prachtige gekleurde bergen, Gaucho's, lekkere witte Torrontes wijn en heerlijke biefstuk, mooie vogels en lama-achtigen, meren op ruim 4000 meter hoog met vulkanen van ruim 6000 meter op de achtergrond, enorme zoutvlaktes, dampende geisers, verlaten mijnstadjes, surfers op zee, flamingo's, mystieke Moai's, etc.
Het is ongelooflijk wat we allemaal gezien hebben in 4 weken. Wereldkaart - Zuid-Amerika

Op deze website kan je weer via ons reisverslag onze tocht meebeleven en inspiratie opdoen voor je eigen vakantie.
Onze vele prachtige foto's zullen je helemaal in de juiste sferen brengen, en met onze tips en informatie kan je eens rustig je eigen top-reis gaan plannen.

Klik hier om door te gaan naar onze website over Noord-Argentinië, Noord-Chili en Paaseiland.

Reisverslag Maleisie - zomer 2009

Maleisie Maleisië: onze tweede vakantie in het Aziatische deel van de wereld.

Maleisie Wouter wilde heel erg graag orang-oetans zien (en fotograferen ;-) ), maar dan liefst echt in het wild! En aangezien het zeer slecht gaat met de leefgebieden van de orang-oetans, was enige haast wel geboden.
Maar uiteraard is er veel meer te zien en doen in Maleisië, dus we zijn er 4 weken naar toe geweest.

Eerst bijna 2 weken weer zelfstandig met een huurauto rondtrekkend over West-Maleisië, vanaf Kuala Lumpur een rondje met de klok mee. Via Shah Alam, Kuala Selangor, Cameron Highlands, Ipoh, Kuala Terengganu, Beserah/Kuantan, Melaka en weer naar het vliegveld bij Kuala Lumpur.

De hotels hebben we voor een deel onderweg zelf opgezocht. Maar ook hadden we al enkele hotels van te voren geboekt en gevonden. Het is toch wel prettig als je aankomt na zo'n lange reis dat je al een hotel geboekt hebt.

Maleisie Vervolgens zijn we met een binnenlandse vlucht naar Kota Kinabalu op Sabah (Maleisisch Borneo) gevlogen om daar een door SNP georganiseerde individuele rondreis te maken langs jungle lodges, schildpadden-eiland Selingan en een paar dagen uitpuffen op Pulau Tiga.
En daarna weer terug naar Kuala Lumpur om nog 3 dagen in de stad rond te kijken...

Pfoe, een hele reis dus, met erg veel fotos en een uitgebreid reisverslag van al onze avonturen.

Klik hier om door te gaan naar onze website over Maleisië.

Reisverslag Spanje - Extremadura, april 2009

Spanje - Extremadura Extremadura: een nog vrij onbekend en niet zo toeristisch gebied in Spanje, ongeveer 250km ten westen van Madrid.
Met name bij vogelaars is dit een zeer bekend en geliefd gebied, vooral vanwege zijn vele soorten roofvogels die zich vrij eenvoudig laten spotten.
Het Parc Nacional de Monfragüe is hiervoor het meest bezochte natuurpark.
Spanje - Extremadura Maar ook de oude dorpjes en bloemige natuur zijn zeer de moeite waard!
We zijn er 8 dagen naar toe geweest, met overnachting in twee hotels. Gevlogen op Madrid, en vervolgens met een huurauto op pad, zodat we makkelijk zelf rond konden trekken.

Spanje - Extremadura Dit keer dus vooral veel verhalen en fotos van vogels, maar ook van oude vestingstadjes en bloeiende kuiflavendel.

Klik hier om door te gaan naar onze website over Spanje - Extremadura.

Reisverslag Mexico, zomer 2008

Mexico Mexico: wie is er niet geweest? Nou, wij tot nu toe nog steeds niet...
De Maya-tempels, mooie natuur, fraaie dorpjes, aardige mensen, de heerlijke zee, snorkelen met walvishaaien: we hadden het allemaal nog nooit zelf gezien of gedaan.

Het werd dus de hoogste tijd, en we zijn weer ruim 3 weken zelfstandig met een huurauto rond gaan trekken vanaf Cancun, slapend in hotels.

We hebben een route gereden tegen de klok in, beginnend in Cancun, langs: Valladolid, Rio Lagarato, Chitzen Itza, Uxmal, Campeche, Palenque, San Cristóbal, Yaxcilian en Bonampak, Calakmul, Tulum, Playa del Carmen, Isla Holbox en weer terug naar Cancun.

Mexico

We hebben weer veel beleefd en gezien, dus het reisverslag dat door Carin geschreven is, heeft weer een flinke omvang gekregen en we hebben weer veel prachtige fotos gemaakt!

Klik hier om door te gaan naar onze website over Mexico.

Reisverslag Madeira, voorjaar 2008

Madeira Madeira: Bloemeneiland voor wandelaars - zo staat dit eiland bij de meesten bekend, en niet voor niets. Dit kleine Portugese eiland ten westen van de Noord-Afrikaanse kust heeft een heerlijk voorjaarsklimaat, waardoor vele bloemen er het hele jaar door bloeien. En langs het uitgebreide stelsel van zogenaamde Levadas (irrigatie-kanalen) lopen er zeer veel wandelpaden.

Madeira Prachtige fotos (ondanks het regenachtige weer dat we hebben gehad), een kort reisverslag en zoals altijd tips, info en links.

Klik hier om door te gaan naar onze website over Madeira.

Reisverslag Namibië, zomer 2007

Namibie - Kokerbomen Namibië: een nog relatief onbekend vakantieland, maar zeker zo mooi als bijv. Zuid-Afrika!

Bijzondere kokerbomen, prachtige rode zandduinen, kust en zee en het geweldige safaripark Ethosha NP: alle ingredienten voor een mooie vakantie.

Namibie Zoals gewoonlijk hebben we weer een mooie website gemaakt, waar je onze prachtige fotos kunt bewonderen, info en tips kan vinden, en ons complete reisverslag kan lezen.

Klik hier om door te gaan naar onze website over Namibië.

Reisverslag Thailand, voorjaar 2007

Thailand - Monniken Thailand: onze eerste Aziatische bestemming! Het heeft lang geduurd, maar na al onze reizen naar andere continenten werd het nu toch ècht tijd voor een bestemming in Azië. En aangezien Thailand "Azië voor beginners" wordt genoemd, leek ons dit wel een goed land om mee te beginnen.

Zoals eigenlijk bij al onze reizen ging het ons niet zozeer om het strand en het mooie weer, maar vooral om de natuur, de cultuur en de bevolking.

En aangezien we nog steeds geen groepsreizigers zijn, hebben we weer een eigen reis samengesteld. De vlucht naar Bangkok (via Kuala Lumpur) met Malaysian Airlines, van Bangkok naar Chiang Mai zelf rijdend met een huurauto. Thailand Vervolgens zijn we met een binnenlandse vlucht naar Phuket gevlogen, daar een dagje strand èn we hebben daar een super 3-daagse zee-kayak tocht gedaan!

En uiteraard hebben we ook alle hotels weer zelf gezocht en geboekt. Via internet hebben we een mooie mix van hotels kunnen vinden en boeken, van zowel luxe (bijv. in Bangkok) tot middenklasse, maar altijd erg goed betaalbaar.

Al met al een heerlijke reis, dus klik hier om door te gaan naar ons complete reisverslag over Thailand.

Reisverslag West-Australië, zomer 2006

West-Australie West-Australië: land van ruimte, ruige natuur, kangaroes, koala's, snorkelen bij prachtige riffen, kloven, Pinnacles: teveel om op te noemen!
In augustus 2006 hebben we ruim 4 weken zelfstandig getrokken in West-Australië, van Broome naar Perth.

Thuis hadden we de vlucht met Singapore Airlines geboekt van Amsterdam via Singapore naar Perth.
Vervolgens vlogen we met Qantas van Perth naar Broome (ook thuis geboekt op de website van Qantas).

West-Australie En vanaf daar gingen we met de door ons gehuurde 4x4 camper (een Trailmaster Bushranger) op de bonnefooi weer naar het zuiden, naar Perth terug.

Geweldig mooie natuur, rust, ruimte, "no worries mate", een heerlijke vakantie.

Kijk op onze reisverslag-site voor ons reisschema van dag tot dag, het verslag wat we allemaal gedaan en gezien hebben, de fotos, tips en info etc.

Klik hier om door te gaan naar onze website over West-Australië.

Reisverslag Fins Lapland, voorjaar 2006

Fins Lapland Een niet zo'n lange vakantie dit keer, slechts 8 dagen. Maar zeer zeker de moeite waard. Dit keer hebben we de reis geboekt bij Voigt Travel, en deze bestond uit de vlucht van Amsterdam naar Kuusamo (rechtstreeks met Finnair), 7 nachten bungalow-huur en een 2-uur durende sneeuwscooter-safari.

Voigt biedt ook andere arrangementen aan, maar wij wilden niet 'vast zitten' aan de excursies van een arrangement, o.a. omdat Carin graag een lange husky-safari-tocht wilde gaan maken.
Fins Lapland
Op deze site vind je veel foto's, veel informatie en tips die handig voor je kunnen zijn als je er ook naar toegaat, en uiteraard een beschrijving van alles wat wij hebben meegemaakt!

Klik hier om door te gaan naar onze website over Fins Lapland.

Reisverslag Ecuador en de Galapagoseilanden, zomer 2005

Ecuador Wow, de vakantie naar Ecuador en de Galapagos eilanden was weer geweldig!

Dit keer hebben we een door SNP georganiseerde individuele 4-weekse rondreis gemaakt: alle hotels, de binnenlandse vluchten, een paar excursies en de Galapagos-cruise waren allemaal al geboekt. Het enige dat wij hoefden te doen was af en toe met openbaar vervoer op pad, een aantal dagen zelf invullen qua programma en verder vooral: genieten :-)
Ecuador
We hebben weer prachtige foto's gemaakt, Carin heeft weer een lijfig maar leesbaar reisverslag getypt, en er valt weer veel info te lezen op deze reissite!

Klik hier om door te gaan naar onze website over Ecuador.

Reisverslag Egypte, voorjaar 2005

Egypte In februari 2005 zijn we naar Egypte geweest, op naar de pyramides, mummies, koningsgrafen en andere fraaie overblijfselen uit de oudheid.
Dit keer niet zelfstandig, maar met de door Djoser georganiseerde rondreis "Egypte 15 dagen Nijlvallei en El Minya".

Egypte Zoals eigenlijk op iedere reisverslag-site van ons kan je weer het reisschema bekijken, je verlekkeren aan de fraaie foto's en van dag tot dag meemaken wat wij allemaal gezien en meegemaakt hebben.

Klik hier om door te gaan naar onze website over Egypte.

Reisverslag USA - Mid-westen, zomer 2004

USA We zijn gedurende 4 weken met een camper op rondreis gegaan, in het Rocky Mountains gebied. Dit is grofweg het gebied dat in het Mid-westen ligt, ofwel de staten "Colorado, Wyoming en Utah. Onze route met alle bezochte nationale parken:

USA Denver - Rocky Mountains NP, Custer State Park, Mount Rushmore, Badlands, Rapid City, Cody, Yellowstone NP, Salt Lake City, Cedar Breaks National Monument, Zion NP, Bryce Canyon NP, Lake Powell, Glen Canyon, Antelope Canyon, Momument Valley, Mesa Verde NP, Great Sand Dunes NP, Denver.
USA
Lees op onze site het complete reisverslag, bekijk de foto's, volg de vele links etc.etc.

Klik hier om door te gaan naar onze website over het mid-westen van de USA.

Reisverslag Costa Rica, voorjaar 2003

Costa Rica Van half februari t/m de eerste week van maart 2003 hebben we gedurende 3 weken al trekkend door Costa Rica gereisd.
We hebben de vlucht en autohuur geboekt via Internet, een excursie naar Tortuguero via de SNP en verder op de bonnefooi rondgetrokken met overnachtingen in hotels.

Costa Rica Dit gaat daar prima, lees ons reisverslag maar om mee te beleven waar we allemaal zijn geweest (zoals San Jose, Tortuguero, Poas NP vulkaan, Rincon de la Vieja NP Tamarindo, Monteverde, Carrara NP, Manuel Antonio NP en hotel Mirador de Quetzales).

En bekijk weer vele prachtige foto's, ons reisschema, info en tips, etc.

Klik hier om door te gaan naar onze website over Costa Rica.

Reisverslag Zuid-Afrika, voorjaar 2001

Zuid-Afrika Onze allereerste reisverslag site!

In het voorjaar 2001 zijn we gedurende een kleine 4 weken al trekkend van Kaapstad naar Johannesburg gereisd. Vanuit Kaapstad gingen we met een huurauto naar Port Elizabeth, waarna we met een binnenlandse vlucht naar Durban zijn gevlogen. Vervolgens zijn we de rest van onze vakantiereis met een camper naar Johannesburg getrokken.

Zuid-Afrika
Lees op deze site alles over onze ervaringen: informatie en tips (incl. door ons betaalde prijzen), ons complete reisverslag, veel foto's, etc.

Klik hier om door te gaan naar onze website over Zuid-Afrika.

Reisverslag Australië, zomer 1999

Australie Van begin september t/m de eerste week van oktober 1999 hebben we, gedurende 5 weken, al trekkend onze huwelijksreis in Australië gemaakt.

Eerst een week met een klein camper-busje rondom Darwin (Litchfield NP, Katherine NP, Katherine Gorge in een ander deel van het Nitmiluk National Park en Kakadu NP).
Toen weer met eenzelfde camperbusje een week rondom Alice Springs: Kings Canyon (ofwel Watarka NP), Ayers Rock (ofwel Uluru), Olga's (ofwel: "Katja Tjuta") en de West MacDonnel Ranges.

Australie Daarna nog 3 weken trekkend met de camper langs de oostkust, van Cairns naar Melbourne.

Ook op deze site van ons weer veel foto's en al onze belevenissen per dag in het reisverslag.

Klik hier om door te gaan naar onze website over Australië.